Direct Inloggen

Places Nieuws

Blijf op de hoogte van alles wat u als ondernemer moet weten!

maandag, 17 februari 2014

60% van bedrijven regelmatig slecht telefonisch bereikbaar

60 procent van de ondernemingen is tijdens kantooruren regelmatig slecht telefonisch bereikbaar. Vooral gemeenten, webshops en bedrijven in de bouw nemen nauwelijks de telefoon op, maar ook winkels en financiële instellingen zijn opvallend slecht bereikbaar. Bedrijven in de provincies Gelderland en Zeeland zijn het beste telefonisch bereikbaar, bedrijven in de regio Utrecht en Noord-Holland het slechtst. Dat blijkt uit onderzoek1 van Telefoonboek.nl op basis van feedback voor 150.000 bedrijven en een online onderzoek onder 3.700 consumenten. Het best telefonisch bereikbaar zijn bedrijven in de mondzorg, dieren en verzorging, kappers, fysiotherapeuten en schoonheidssalons. bereikbaarheidbedrijven

Kwart gaat naar concurrent

Bijna 30 procent van de consumenten die het bedrijf niet konden bereiken per telefoon, belde voor een bestelling, afspraak of een reservering. "Dit percentage consumenten belt dus heel gericht en kan de ondernemer direct een klant of omzet kosten, terwijl de ondernemers in ons kwalitatieve onderzoek2 wel aangeven het belang van telefonische bereikbaarheid te kennen" licht Petra van Dreumel van Telefoonboek.nl toe. Ruim 35 procent wilde informatie over een dienst of product en 7 procent een prijsopgave. Verder geeft één op de vier personen aan naar een concurrent te gaan wanneer ze het bedrijf niet telefonisch kunnen bereiken. Waaromcontact

Places Antwoordservice verbetert bereikbaarheid met persoonlijke assistente

Opvallend is ook dat ondernemers hun telefonische bereikbaarheid beter inschatten dan dat deze daadwerkelijk is en de impact van slechte bereikbaarheid onderschatten. Niet alleen lopen zij potentiële klanten mis, maar niet-bereikbare bedrijven scoren ook slecht op service, kwaliteit en algemene indruk. Met de introductie van Places Antwoordservice wil Telefoonboek ondernemers de mogelijkheid bieden om hun telefonische bereikbaarheid te verbeteren. "Bedrijven kunnen hiermee de telefoon laten beantwoorden door een persoonlijke assistente op momenten dat zij zelf niet bereikbaar zijn", licht van Dreumel toe. Kijk voor meer informatie over deze service op: www.places.nl/antwoordservice.

gevolgenslechtebereikbaarheid

Bereikbaarheidsscore op Telefoonboek.nl

Telefoonboek.nl toont sinds kort ook de telefonische bereikbaarheid van een bedrijf, op basis van feedback van gebruikers. Inmiddels zijn 150.000 bedrijven door consumenten beoordeeld. "Om consumenten beter te helpen bij hun keuze voor een bedrijf is deze toevoeging een logische stap. Aan de andere kant kunnen we met de antwoordservice bedrijven ondersteunen in hun bereikbaarheid voor consumenten. Bedrijven kunnen controleren hoe hun bereikbaarheidsscore is via Places antwoordservice.

Over het onderzoek

In de periode september 2013 t/m januari 2014 is aan alle bezoekers van Telefoonboek.nl en Openingstijden.com gevraagd of ze telefonisch contact hebben gehad met het opgezochte bedrijf. De bezoekers hebben feedback gegeven voor 150.000 bedrijven. Bij 3.700 bezoekers is daarnaast een online enquête afgenomen over het belang van telefonische bereikbaarheid. 40 ondernemers hebben meegewerkt aan een kwalitatief onderzoek. Bekijk hier de volledige infographic. Voor meer informatie over het onderzoek of over Telefoonboek.nl kunt u contact opnemen met Marieke van den Hurk, Online Marketeer Telefoonboek.nl: Tel: 024 3555 299 of via marieke@telefoonboek.nl www.telefoonboek.nl www.places.nl/antwoordservice

1 In de periode september 2013 t/m januari 2014 is aan alle bezoekers van Telefoonboek.nl en Openingstijden.com gevraagd of ze telefonisch contact hebben gehad met het opgezochte bedrijf. De bezoekers hebben feedback gegeven voor 150.000 bedrijven. Bij 3.700 bezoekers is daarnaast een online enquête afgenomen over het belang van telefonische bereikbaarheid. 40 ondernemers hebben meegewerkt aan een kwalitatief onderzoek. 2 40 ondernemers in verschillende branches hebben meegewerkt aan een kwalitatief onderzoek.

Bedrijven kunnen hiermee de telefoon laten beantwoorden door een persoonlijke assistente op momenten dat zij zelf niet bereikbaar zijn. Marieke van den Hurk, Online Marketeer

Over Telefoonboek

Met ruim 5,8 miljoen bezoekers per maand, is Telefoonboek.nl de grootste website voor bedrijfsinformatie in Nederland. Telefoonboek.nl helpt bij het vinden van personen en bedrijven via internet, tablet of smartphone. Bedrijven kunnen via Places.nl, de bedrijvenportal van Telefoonboek, kosteloos hun bedrijfsgegevens beheren en zo beter online gevonden worden. Met haar nieuwe antwoordservice helpt Places.nl daarnaast de telefonische bereikbaarheid van bedrijven te verbeteren. Bedrijven kunnen hiermee de telefoon laten beantwoorden door een persoonlijke assistente op momenten dat zij zelf niet bereikbaar zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

←Terug naar overzicht
Web Statistics