Direct Inloggen

Places Nieuws

Blijf op de hoogte van alles wat u als ondernemer moet weten!

vrijdag, 11 augustus 2017

Minder dan helft Nederlandse babywinkels heeft werkende website

De komst van een baby zorgt voor veel mensen voor een drukke periode waarin zij allerhande voorbereidingen moeten treffen. Aanstaande ouders willen zich vaak op tijd klaarstomen voor al het nieuws dat komen gaat en hebben daarvoor verschillende spullen nodig. Zo zijn een wiegje en kinderwagen, maar ook kleertjes en verzorgingsspullen onmisbaar. Zeker tijdens een zwangerschap is het dan gemakkelijk als deze bestellingen vanuit thuis gedaan kunnen worden. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat het aantal online bestedingen in Nederland in 2016 al meer dan € 20 miljard betrof. Een belangrijk gegeven voor winkels die babyartikelen verkopen. Telefoonboek.nl onderzocht daarom het aantal werkende websites van babywinkels. 

Onderzoek

In totaal zijn 1.318 bedrijven onderzocht op een werkende website die bij Telefoonboek.nl geregistreerd staan in de categorie ‘Babyartikelen’. Hierbij zijn organisaties in het bezit van een URL, maar zonder werkende pagina als ‘niet werkend’ beschouwd in dit onderzoek. Uiteindelijk bleek bij 569 babywinkels sprake te zijn van een werkende website, hetgeen neerkomt op 43,2%. Daarmee is meer dan de helft van de babywinkels online niet vindbaar via een werkende website. Wel kan het zijn dat de deze bedrijven online vindbaar zijn via een bedrijfsvermelding.

Responsive

Naast het hebben van een werkende website, is er gekeken naar responsiveness. Een responsive design zorgt ervoor dat een website automatisch meebeweegt met de schermgrootte van het apparaat dat gebruikt wordt. Zo is een website gebruiksvriendelijk en leesbaar op zowel desktop als mobiel en tablet. Het hebben van een responsive website kan een aantal voordelen opleveren voor babywinkels. Zo zullen bezoekers een website vaker en langer bezoeken, aangezien de website een groot gebruiksgemak heeft. Daarnaast zijn websites met een responsive design gemakkelijker te vinden via zoekmachines als Google. Deze websites zijn relevant en gebruiksvriendelijk voor bezoekers en worden daarom hoger in de ranking geplaatst. In totaal bleek 86,8% van de babywinkels met een werkende website ook een responsive site te hebben. Een gedeelte van winkels met babyartikelen lijkt zich daarmee bewust van de voordelen die een werkende en responsive website met zich meebrengt.  

Onmisbaar

Ronny Oonk, manager van  Places Websites is van mening dat er voor een groot gedeelte van winkels met babyartikelen nog ruimte voor verbetering is. “Om de dienstverlening voor klanten te verbeteren is het aan te raden dat babywinkels ook online producten aanbieden. Zoals eerder onderzoek al heeft aangetoond, wordt er in Nederland online veel besteed. Het hebben van een werkende website met een overzicht van het assortiment en een webshop lijkt daarmee onmisbaar.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

←Terug naar overzicht
Web Statistics