Direct Inloggen

Places Nieuws

Blijf op de hoogte van alles wat u als ondernemer moet weten!

donderdag, 10 augustus 2017

Slechts 25,3% van Nederlandse schoonheidssalons heeft werkende website

Een bezoek aan de schoonheidsspecialiste is voor veel mensen een verwenmoment dat niet wekelijks plaatsvindt. Voordat een afspraak wordt gepland bij een schoonheidssalon is het dus van belang om een salon te vinden die voldoet aan wensen. Om een geschikte schoonheidssalon te vinden, gaan veel mensen online op zoek naar een schoonheidssalon met een goede prijskwaliteitverhouding. Maar bieden Nederlandse schoonheidssalons online deze informatie aan waar mensen naar op zoek zijn en spelen zij in op deze online behoeftes? Telefoonboek.nl onderzocht het aantal werkende websites van schoonheidssalons in Nederland.

Onderzoek

In totaal werden 25.322 bedrijven onderzocht op een werkende website die bij Telefoonboek.nl geregistreerd staan in de categorie ‘schoonheidssalon’. Hierbij werden ondernemingen in het bezit van een URL, maar zonder werkende website als ‘niet werkend’ meegeteld. Uiteindelijk bleek bij 6.396 schoonheidssalons sprake te zijn van een werkende website, hetgeen neerkomt op slechts 25,3%. Daarmee is 74,7% van de Nederlandse schoonheidssalons niet online aanwezig via een werkende website en is er nog een grote slag te slaan. Wel is het aannemelijk dat een gedeelte van de schoonheidssalons zonder werkende website online actief is via social media of online te vinden is via een bedrijfsvermelding.

Responsive

Naast het hebben van een werkende website, is er ook gekeken naar responsiveness. Wanneer een website responsive is, beweegt de webpagina automatisch mee met de schermgrootte van het apparaat waarop deze  getoond wordt. Dit zorgt ervoor dat de leesbaarheid en gebruiksvriendelijkheid intact blijft voor zowel desktop als mobiel en tablet. Een voordeel van een responsive design is de hogere relevantie voor bezoekers. Wanneer een website gebruiksvriendelijk is voor elk apparaat, zullen bezoekers de website langer en vaker bezoeken. Mede door de verhoogde relevantie, worden deze websites eerder getoond in zoekmachines zoals Google. In tegenstelling tot het lage percentage van werkende websites, bleek 92% van het aantal werkende websites ook responsive te zijn. Dit percentage van schoonheidssalons lijkt zich daarmee bewust te zijn van huidige online ontwikkelingen en de voordelen die daaraan gebonden zijn.

Wisselende uitkomsten

Volgens Ronny Oonk, manager van Places Websites zijn er voor Nederlandse schoonheidssalons nog veel kansen op het gebied van online vindbaarheid. “Zeker voor de kleinere en zelfstandige schoonheidssalons kan het hebben van een werkende bedrijfswebsite een groot verschil maken. Zo kunnen schoonheidssalons een overzicht geven van behandelingen, prijslijsten en kunnen zij reviews tonen van tevreden klanten. Het vermelden van deze informatie op een bedrijfsinformatie kan daarmee bijdragen aan het aantrekken van nieuwe klanten. Hopelijk zijn deze resultaten dan ook een eyeopener voor schoonheidssalons zonder werkende website.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

←Terug naar overzicht
Web Statistics